Vegan Topsporters

Een paar weken voordat ik aan deze blog begon ben ik begonnen om aan mijn ‘Stap 1‘ te werken. Zoals in eerdere berichten te lezen is, is Stap 1 zorgen dat je ENERGIE krijgt. Samen met mijn vrouw hadden we besloten 4 weken VEGAN te gaan eten/drinken. Je moet het wel goed voorbereiden qua boodschappen en het zoeken naar gerechten, maar er is zoveel te vinden op internet dat dit niet echt moeilijk is. Eigenlijk merkten wij na 1 a 2 dagen al het verschil en dit verschil werd alleen maar groter gedurende de weken erna. Meer energie, scherper, paar kilo kwijt (al eet je je helemaal scheel aan groente, fruit en andere Vegan gerechten), beter slapen, makkelijk op de wc, minder zweten, etc. Na deze 4 weken hebben we besloten in de basis ermee door te gaan. Dat wil zeggen dat we Vegan eten en drinken met uitzondering van feestjes of moment dat het niet gaat omdat je ergens bent waar geen Vegan te krijgen is. Mijn conclusie is, eet heel weinig vlees, geen lactose (vooral kaas en melk) en veel meer groente en fruit en dan ben je al een heel eind.

Ik ben zelf topsporter geweest en 1 van de aandachtspunten was voeding. Genoeg koolhydraten en vitamine en dan komt het wel goed. Over Vegan werd helemaal niet gesproken toen. Als topsporter heb je toch vlees, eieren, pasta, melk, etc. nodig om sterk te worden en te blijven. Nou blijkbaar niet 🙂 Check bijvoorbeeld maar eens de websites hieronder. Hier hoor je oa Lewis Hamilton praten over wat Vegan voor hem betekent.

https://www.kinderworld.org/videos/strength/lewis-hamilton-vegan/


Maar ook in Nederland hebben we topsporters die Vegan zijn. Check deze website waarin CrossFit atleet Jeremy Reijders wordt geïnterviewd.